Saturday, November 12, 2011

Countdown : En Amri N Pn Putri 10th Anniversary

Salam all



Ada yang pelik kenapa title entry aku Anniversary yang ke-10 sedangkan aku dan En. Amri kawin 
baru nak masuk tahun ke-2. Pelik?!!!! Actually Anniversary yang ke-10 ni sempena tarikh kami start couple. Lamakan?!!! Aku sendiri pun tak percaya yang kami boleh bertahan lama macam ni. Sometime bila duduk sorang-sorang (macam sekarang..En. Amri kena kerja luar for 1 week), aku renung balik 9 tahun yang lepas...ingat balik every sweet and bitter memories yang kami pernah lalui bersama. Well, I have to admit its not easy untuk kami sampai sejauh ini..ada masa kami merangkak, ada masa kami berjalan dan ada masa kami berlari (ada masa kami kena terbang jugak).

Aku kenal En. Amri masa kami di form 4 dan kami start couple waktu di form 5 (selepas SPM ye adik-adik). He is my 1st love and I'm his. Actually our love story memang panjang (kalau cerita sampai esok pun belum tentu habis). We started as friends. En. Amri was my classmates for 2 years. Hari terakhir SPM (21.11.2001) kami declared couple. Since that, kami banyak support each other. Kalau aku ada masalah, dia lah orang pertama yang aku cari so do him. Walaupun sepanjang hubungan kami, kami banyak terpisah jauh, tapi aku tak pernah rasa alone. Aku selalu rasa dia dekat dengan aku (sebab tiap malam kami bergayut ditelefon)

Lepas SPM, En Amri buat degree di UTM Skudai while aku pilih untuk ambil scholarship buat degree di Okayama, Jepun selama 5 tahun. After grad, En. Amri start service as an army in Sabah while I choose to work as an engineer in Intel,Penang. But after 1 years of married, aku ambil keputusan untuk tamatkan long distance relationship kami. Aku rasa cukup lah setakat itu kami tanggung derita sebab kami dah ada lesen dari tok mudim kadi untuk hidup satu bumbung dan tido satu bantal. Dah tak ada reason untuk kami berjauhan lagi. So, aku berhenti kerja dan ikut En Amri ke Sabah. RUGI?!!!!! Hurm..adalah jugak terasa sekali-sekala bila tengok kawan-kawan se"batch" aku ada yang dah pakai kereta besar dan ada yang dah sambung PhD. Tapi tak apalah..rezeki masing-masing. Bagi aku kalau kita nak hidup bahagia..tak perlu lah nak compare our life dengan orang lain. Penat lah...kalau kita nak semua benda yang orang ada. Setiap manusia ada kemahuan yang berbeza. Cukup lah kalau kita dapat kecapi apa yang kita impikan. And till now (after 1 years movied to Sabah), I'm still looking for a job. 
So, anybody yang ada job vacancy di Sabah..sila lah hubungi saya ye...hehehehe (offer diri kejap).

Hurmmm..so after tahu serba sedikit our love story..do you think I'm deserve to be his?!! Aku ada jugak terdengar orang cakap belakang aku. Ada yang kureeeng berpuas hati sebab aku tak kerja but dapat sambar pegawai tentera (bagi aku tak ada ape bende punnnn). Biar lahh..maybe orang yang bercakap tu tak pernah tahu apa yang aku dah korbankan untuk bawa En Amri ke tahap sekarang. Aku terima dia masa dia cuma ada result PMR saja..dan until now, I'm still be with him and will be with him as long as he needs me. Bagi aku, kalau kita jumpa someone yang sanggup harung susah senang dengan kita, boleh perbetulkan kita bila kita salah dan boleh sempurnakan hidup kita..maybe itu lah jodoh kita. Senang cerita kalau dah jumpa sorang manusia yang korang rasa need him more than love him...kawin saja dengan manusia tu (but make sure tak ada halangan dari segi syariat). 

Aku rasa bertuah diberikan peluang untuk jadi isteri kepada BFF sendiri. Walaupun sometime pening kepala jugak sebab bila kami tengah cold war, aku still terpaksa bercakap dengan dia untuk meluahkan sakit hati aku (Pelikkan?!!!! Aku luahkan sakit hati pada orang yang sakitkan hati aku). But, maybe sebab itu kami dapat bertahan lama. 




Ok lah...need to go now. Cuma tinggal 9 hari saja before ANNIVERSARY KAMI YANG KE-10.  
Doakan semoga hubungan kami kekal hingga ke akhir hayat. 
Aminnnnnn

7 comments:

  1. sweet giler dengar cita akak . huhu . by the way tahniah . moga kekal hngga akhir hayat ^^

    ReplyDelete
  2. sweet sgt!!! best kan dpt BFF n first love jd future husband...waaaaa!!! best sgt2...smga kekal k ank cucu ye..tp one more thing, kebahagian yg dicari lebih penting dr kesenangan hdup yg smntra..:) nice..

    ReplyDelete
  3. dugaan berumah tangga dgn dugaan masa bercinta banyak bezanya...jadi peliharalah hubungan ini hingga ke akhir hayat...

    ReplyDelete
  4. congrate...x semua org bertuah berkahwin dgn cinta pertama..dan mampu bertahan agak lama gak tu sblm kawin... :-)
    semoga kebahagiaan terus milik kalian...

    ReplyDelete
  5. thank u cik p-naz,rose pink, ucu faridah and cida..InsyaAllah hubungan ni akan kekal sampai ke akhir hayat kami..doakan yg terbaik : )

    ReplyDelete
  6. Tahniah!.. Beruntung jika ada org yg syg kitakan.

    ReplyDelete
  7. cik etel : thank u dear..beruntung jugak kalo kita boleh sayangkan org lain

    ReplyDelete