Tuesday, April 26, 2016

Goreng Pisang Cheese


Selama ni dok asyik beli kat orang...kali ni kita buat sendiri. Actually ni kes sakit hati. Bulan lepas saya beli goreng pisang cheese caramel kat Bandar Baru. Rasa ralat sikit sebab 5 ketul goreng pisang harganya RM 5. Semua masuk perut tapi tak puas makan. Nak pegi beli lagi...memang tak lah... Kalau nak makan sampai puas..agak-agaknya berapa Ringgit saya kena habiskan. Goreng pisang je pun.

Kebetulan petang Khamis, Opah buat goreng pisang. So saya ke Giant beli cheddar cheese. Barang yang lain memang dah ada dalam freeze. Siap goreng pisang, saya letak susu pekat dan coklat syrup. Then sagatkan cheddar kat atas goreng pisang tadi. Hasilnya....


Rasa memang tak ada beza pun dengan yang kat kedai. Lagi best sebab boleh letak coklat syrup dan cheese sesedap rasa. Kalau yang beli, mintak extra cheese kena tambah 50 sen. Buat sendiri...puas hati. Rasa berbaloi beli cheddar.

So lepas ni memang dah tak beli la goreng pisang cheese. Semua boleh homemade. Kalau malas sangat pun beli je goreng pisang...balik rumah letak susu pekat, coklat syrup dan cheese. Bukan susah sangat pun..

8 comments:

  1. Meltingnya tengok.. Dah la mmg favorite i pisang cheese nie.. Tp btl la u..mahal sangat tu 5biji rm5.. Nasib la sikit tak mahal cmgitu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahal kan....pisang cheese ni pun favorite saya..tu yg sanggup bt sndri

      Delete
  2. Replies
    1. Dz hantar kt email aku no wassap ko
      lavender21rose@gmail.com or akma_megat@yahoo.com

      Delete
    2. Dz hantar kt email aku no wassap ko
      lavender21rose@gmail.com or akma_megat@yahoo.com

      Delete